3. juni 2009

Læsevejr




Uha det er dejligt herinde på biblioteket. Og hjemme i de varme stuer. Det er blevet "læsevejr" og det kan jeg egentlig godt lide. Jeg elsker at læse, men jeg synes det er for anstrengende at læse udenfor i solskin. Samtidig synes jeg, det er synd at sidde inde, når solen skinner, så derfor gør det ikke så meget, at vi nu får et par dage med "læsevejr". Jeg er blevet færdig med serien om Pigen og Dragen, og jeg synes altså de var rigtig gode. De kan varmt anbefales - der er mange sider, hvilket jo er godt, hvis I vil deltage i vores læsekonkurrence i sommer. Tilmelding kan ske fra 15. juni på Børnebiblioteket.

Efter sommerferien starter jeg 2 læseklubber her på biblioteket - en for drenge og en for piger mellem 11 og 14 år. Hvis I deltager i læsekonkurrencen, får i automatisk udleveret tilmeldingsblanket til klubberne - ellers kan i bare bede om den. Der kommer mere om klubberne senere på året.

Tilbage til "læsevejret". Jeg er lige gået i gang med en ny bog i en ny serie - Hunulvens Klan. Første bind hedder Heksenes Krig og andet bind, som er undervejs, hedder Isørkenen. Jeg har læst omkring 70 sider og den virker rigtig god. Også en god tyk bog med mange sider til læsekonkurrencen. Hvis jeg når at få anden del af serien til jeg er færdig med 1. del. vil jeg læse den lige efter, selvom jeg har mange biblioteksbøger derhjemme. Det er rart at læse serier lige efter hinanden, men det kan man ikke, når man læser 1. del med det samme, den udkommer.

Jeg læser flest børnebøger, måske fordi de fleste fantasy-bøger er børnebøger og jeg holder allermest af at læse fantasy. Ind imellem læser jeg også en bog fra voksen afdelingen - en krimi eller en i serien "Virkelighedens Verden" eller noget lignende. Når jeg skal på ferie til sommer, skal jeg have rigtig mange bøger med - på Kreta kan jeg mærkelig nok godt holde ud at læse i solen - måske fordi der er sol hele tiden og så vænner jeg mig til det. Jeg ved det ikke - i al fald læser jeg meget dernede. Nå jeg har noget jeg skal nu - vender tilbage senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar