17. august 2010

Svalerne og Piraterne




I min barndom læste jeg 10 bøger af forfatteren Arthur Ransome, som handlede om en flok børn der sejlede i deres egen lille sejlbåd på en sø i England. Jeg læste bøgerne igen og igen.


I sommer her 45år senere var jeg på ferie i Lake District i England, og stor var min glæde, da jeg fandt ud af at søen, jeg boede ved, var hvor disse børn kaldet Svalerne og Piraterne (efter deres både Svalen og Amazonen) sejlede.


Jeg fandt også ud af at bøgerne var nyudgivet og at adskillige ikke var oversat. Jeg købte selvfølgelig alle bøgerne, og er nu ifærd med at genlæse min barndom.
Jeg kan kun anbefale en læsning af disse bøger, som Esbjerg Bibliotek har stående i deres magasin. For mere information om se http://en.wikipedia.org/wiki/Swallows_and_Amazons

Ingen kommentarer:

Send en kommentar