18. august 2010

Zynga, Playfish og Facebook

Her sidder jeg og har endelig tid til at læse og indhente en hel del af alt det der ikke har været tid til, fordi jeg hele tiden er i udlånet. Det er SKØNT!!

Lige nu læser jeg i det ganske glimrende danske månedsmagasin Gameplay og finder en hel masse interessante ting.

Der står fx, at Zynga der er det firma der har lavet Facebook spillet Farmville, overvejer at lave deres eget Gamesite og helt trække sig ud af Facebook. En af grundende til dette, skulle være at Zynga betaler 30 procent i skat til Facebook, hver gang en spiller køber noget for rigtige penge til deres farm. Det er Zynga nu så sure over, at de truer med at trække Farmville ud af Facebook.
Det er noget af en trussel eftersom der er rigtig, rigtig mange Farmville spillere på Facebook. Jeg tænker Du kender spillet - derfor ikke nogen nærmere introduktion til det??! ;)

En anden ting der står er, at spilfirmaet Playfish, der blandt andet laver Facebook spillene Pet Society og My Impire, er blevet opkøbt af EA Games for intet mindre end 275 millioner dollar´s. Det var altså 275 MILLIONER DOLLAR!! Nøj hvor er det altså bare mange penge!

Gameplay er et rigtig godt månedsmagasin, synes jeg, men desværre er det ikke et vi har til udlån. Hvis vi havde, skulle det iøvrigt også være til udlån i voksenbiblioteket, for det er mest om spil for voksne... Men, hvis du og din voksen har lyst til at læse det, så kan Du jo bare besstille det hos Os, så skaffer vi det hjem til dig :)

Se mere om Gameplay her: http://www.facebook.com/pages/gameplay/167196664998?v=wall

Ingen kommentarer:

Send en kommentar