19. november 2009

Og stormen sused' og gjor' halløj og bølgen stod som en kæmpehøj og det var sandelig ingen spøg imellem Esbjerg og Fanø







Ja, det var godt nok ingen orkan i går, men jeg måtte da trække cyklen hjem. En rigtig dansk vintervejrsdag. Godt at vi har julen at se frem til.

Og trænger du til at komme i julestemning, så har biblioteket bøgerne. Vi har de gode gamle julebøger fra Nissen i stalden - Jul i Bulderby - Jul i Gammelby til nye spændende julefortællinger så som Iqbal Farooq og julesvineriet - De uartige nisser - Nisser i nød...

Vi har selvfølgelig også klippe klistre julebøger, julesange og noder, julemusik og meget mere.
De er nu kommet op fra kælderen, så kom og tag en kig.

Hvert år får vi spørgsmål om tidligere tiders julekalendere, så jeg har fundet et par link frem til jer. Her er en artikel i Wikipedia: http://da.wikipedia.org/wiki/Julekalender samt denne oversigt over alle julekalendre: http://www.tv-serie.dk/Julekalender.html
Jeg er begyndt at købe julegaver og jeg har også skrevet min egen ønskeseddel. Jeg glæder mig til julen.

1 kommentar:

  1. Dejligt at se, at I har fået øje på min nye julebog "De uartige nisser". Og så stammer jeg endda fra Esbjerg. Jeg har netop været til bogmesse at signere julebogen og i den forbindelse hørte jeg Manu Sareen læse op af sin IQbal Farooq og julesvineriet. Lige en bog som kan få både børn og voksne til at grine.

    SvarSlet