15. marts 2009

Weekendmusik

Hvor er dert rart at holde weekend. Jeg nyder at have fri og lave absolut ingenting. Dvs jeg lytter til lidt musik og får læst lidt.

Musik er en underlig størrelse. Man kan få mange forskellige følelser frem ved at lytte til musik. Nogle gange kan jeg få lyst til at høre sørgelig musik og andre gange har jeg brug for noget der sætter gang i det.

I denne weekend har jeg haft brug for noget at grine af og smile over. Og derfor er jeg gået ombord i mine pigers musik og har lyttet meget til Kaya Brüels to cd'ere Med dannebrog på næsen og Jeg fandt en sang på vejen.












Kaya Brüels oldefar komponerede melodien til Rapanden Rasmus, noget hun er meget stolt over. Efter hendes oldefars død fortæller hendes oldemor, at han komponerede en masse andre børnesange. De blev fundet frem og resultatetet kan høres på disse to fremragende børnecd'ere. Teksterne er af Halfdan Rasmussen og det er fremragende danske musikere der hjælper Kaya med musikken.













Jeg kan kun anbefale at få fat på disse to cd'ere. Man bliver i rigtig godt humør, når man lytter til dem og det gælder også voksne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar