1. april 2009

1. april - aprilsnar




Så er det april og næsten forår (ifølge vejrudsigten). Jeg kan godt lide aprilsnar, men jeg er ikke god til det selv. Jeg kommer altid til at grine, når jeg står og fortæller en løgn (af den type i hvert fald). Så det lykkes sjældent for mig, at narre nogen. Jeg er dumpet i nogen gange på andres aprilsnar.
Det er endnu ikke lykkedes mig at fange en fotograf. Jeg bliver nok nødt til at tage min kamera med hjemmefra - hvis jeg kan finde det.
Nu er det snart påskeferie. Jeg håber på godt vejr, men hvis det bliver koldt igen, kan man jo krybe sammen i sofaen og læse en rigtig god bog.
Jeg vil gerne anbefale denne titel: Kenneth Bøgh Andersen: Djævelens lærling (Den store djævlekrig ; 1). Den er spændende og hylende morsom.








Djævelen jagter sin efterfølger og har valgt verdens ondeste dreng Søren som den nye djævel. Desværre for vores hovedperson Phillip Engell (læg mærke til navnet) verdens sødeste dreng, er det ham som ender i helvedet. Og så får Djævelen travlt med at gøre verdens sødeste dreng til en djævel. En næsten umulig opgave.
Bogen er fra ca. 12 år - forholdsvis nem at læse. Og læg mærke til at det er en serie. Bind 2: Dødens terning er udkommet og bind 3 er på vej.
God fornøjelse.

1 kommentar:

  1. Hej Lise. Hørte i Oline - radio for børn et kært barn sige at "man skal kigge på den man narrer - ellers bliver de kede af det og det er ikke meningen"! PeterRibe

    SvarSlet