6. april 2009

Hej

I denne meget korte uge er det mig, der skal skrive her på børnebibliotekets blog. Jeg hedder Lene og arbejder på børnebiblioteket i Nørregade, Esbjerg. Der er ikke mange på arbejde i disse 3 dage før påske, og jeg kan ikke selv finde ud af at få et billede på, så det må vente til næste gang, det bliver min tur.

Jeg vil fortælle, at jeg læser rigtig mange bøger og allerflest børnebøger. Jeg er meget interesseret i fantasy bøger, og dem kommer der flest af til børn og unge. Det er helt ok med mig, for de fleste af dem er rigtig gode. Jeg har lige læst en ny der hedder "I månens skygge" af Pernille Eybye. En rigtig god bog der indeholder alt, hvad der kræves af en fantasybog - hekse, magi og forbandelser, men som også handler om forbudt og umulig kærlighed mellem to unge mennesker, der nægter at give op, men vælger at kæmpe for at få hinanden.

Lige nu læser jeg Kejserindens vilje af Tamora Pierce, og hun er jo bare en fantastisk forfatterinde. Denne nye bog er fortsættelse til serierne Magiens cirkel og Cirklen åbnes og er virkelig spændende og meget velskrevet. Jeg kan i det hele taget varmt anbefale hendes bøger.

Det er fint vejr idag, så der er ikke så mange inde at besøge os her på børnebiblioteket, men måske kommer der flere i morgen. Jeg regner da med, at en masse børn og unge skal have lånt rigtig mange gode bøger, spil, film osv til Påskeferien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar