11. maj 2009

World of Warcraft

Hej, så blev det endelig min tur til at skrive på bloggen igen og jeg har faktisk glædet mig. Jeg synes det er sjovt :o)

Jeg er begyndt at køre i tog til og fra arbejde og i dag læste jeg noget interessant i gratis avisen Metro Express; mange unge spiller World of Warcraft og nogle spiller i op til 35 timer om ugen! Hold da op, det er godt nok mange, mange timer. Er du en af de 11 millioner der spiller Wow??

Personligt kan jeg godt forstå det, for jeg har selv perioder hvor jeg er vældig optaget af et computer spil. Faktisk har jeg været helt op slugt af World of Warcraft, men i den udgave der kommer før online udgaven. Jeg har spillet og spillet og synes den gang det var et fedt spil. Det ville jeg sikkert også synes i dag.

Jeg har også været vildt optaget af Diablo 2 og spiller det stadig af og til. Faktisk synes jeg det var så godt, at jeg fik mod på at forsøge mig med det i online udgaven. Men da jeg er mest interesseret i at spille, gik jeg helt kold, da jeg mødte nogen der var mest interesseret i at snakke. Al den snak synes jeg gør det svært at spille. Og jeg kunne slet ikke nå at svare, før snakken allerede var gået videre til noget andet, end det jeg sad og svarede på. Måske det skyldes at snakken var på tysk? Og det er jeg bare ikke så god til...??

Nå, men jeg prøvede det altså den ene gang og opgav. Måske for hurtigt?

Lige nu går jeg og glæder mig til Diablo 3 kommer - det kan ikke vare længe nu. Interesseret i at vide hvad Diablo er for et spil? Så følg dette link:
http://www.diablo3demo.com/

Jeg kan i øvrigt godt forstå at man kan blive grebet af online spil. Mange får gode nye venskaber på tværs af nation, køn, alder og levevilkår. Og disse venskaber er svære at slippe, fordi man har oplevet så meget sammen og fordi man er blevet rigtig gode venner og fordi man kun har dem inde i online spillet. Ikke i virkeligheden. Stopper man med at spille, så er de væk. Og spiller man sammen med venner fra det virkelige liv, så er der jo meget at snakke om når man mødes i skolen, på arbejdet og andre steder.

Kender du ikke Wow, kan du følge dette link og blive lidt klogere - måske endda selv få lyst til at spille?? ;o)

http://www.worldofwarcraft.com/index.xml

Ingen kommentarer:

Send en kommentar