12. maj 2009

Tempo

Tænk, jeg opdagede for godt en måned siden, at der er kommet et nyt tegneserieblad der hedder Tempo og jeg blev rigtig glad. For det nummer jeg straks købte, var nemlig om Oberst Clifton og var en historie jeg ikke allerede kender. Så det var fedt! MI5 agenten Oberst Clifton er nemlig en af mine aller største tegneserie helte, ever!! :o)
Skulle du nu være blevet nysgerrig og gerne vil se hvad det er for noget jeg læser, så kan Du låne følgende 6 bd. på biblioteket :

Syv dage til at dø
En hjertesag
Leoparden er løs
En blodig weekend
Sir Jason
Hukommelse på afveje

Du kan også følge dette link :
http://comicwiki.dk/wiki/Clifton

Inde i bladet, Tempo altså, kunne jeg se, at der er planlagt flere blade frem, at bladet vil udkomme på månedsbasis og at historierne er af allerede kendte tegneserie figurer. Denne måned er historien fx om Rubine. Den har jeg også købt. Her hjemme er der kun udkommet tre tegneserier med Rubine og heldigvis er historien i dette tegneserieblad, en af de historier der ikke før er udgivet. Tempo udgiver altså historier der ikke før er kommet på dansk og alle der læser tegneserier må være glad for det.
Rubine er i øvrigt tegnet af den samme tegner som laver tegneserien Natascha. Det er hende der er stewardesse og som har en mandelig ven, Walter. De tre bind med Rubine kan du også låne på biblioteket. De hedder:

Computer mysteriet
Vindue mod gaden
Det andet vidne

Du kan lige se lidt om den her:
http://www.seriejournalen.dk/debat/viewtopic.php?p=101767

Læser Du tegneserier? Skriv gerne til mig og fortæl hvad Du læser og hvorfor. Om det mest er pga tegningerne eller om det er de gode historier der lokker??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar